3 Aralık 2009 Perşembe

Gloria Jean's Coffee, Panora AVM - Ankara

Gloria Jean's, Café Crown, Starbucks ... yeni nesil kahvehaneler. Aslında pek hoşlandığım mekanlar değildir. Zaten kahve içmekten de çok hoşlandığım söylenemez. Nadiren uğradığımı söyleyebilirim. Eş-dost-akraba hatırına ya da zorunluluktan gittiğim mekanlardandır.



Geçtiğimiz bayramda yine uğrama fırsatı buldum. Ancak bu sefer kahve ve türevi ürünlerden uzak duracaktım. Kek, pasta, börek gibi yiyecekler denemek istiyordum. Ancak bu konuda zengin bir mönüye sahip değillerdi. Mönüde yiyecek olarak 1-2 çeşit tatlı, kek ve cheesecake bulunmaktaydı. Anlayacağınız seçme şansım yoktu. Cheesecake'i deneyecektim. Ancak içimde hiçbir heyecan yoktu. Sırf bir şeyler yemiş olmak için sipariş edecektim. Siparişi verdiğimizde garson cheesecake'i nasıl arzu ettiğimi sordu. Ben de seçenekleri duymak istedim. Seçenekler arasında Damla Sakızlı Cheesecake de vardı. Sakızlı Cheesecake'i ilk defa duyuyordum. Hiç tereddütsüz siparişimi verdim. Heyecanım, şimdi artmaya başlamıştı. Beni heyecanlandıran, cheesecake yiyecek olmam, cheesecake'in sakızlı olması ve bu kombinasyonu ilk defa deneyecek olmamdı.



Sakız(Yunanlı komşularımızın deyimiyle "mastic") nasıl bir yiyecekse, her şeye yakışıyor. Rakı, kurabiye, dondurma, muhallebi... şimdi de cheesecake. Aslında elde etmesi oldukça zahmetli olan bir madde. Bildiğim kadarıyla hasat dönemi ağaç gövdesinin belli yerlerine derin çentikler atılıyor. Atılan çentiklerin yerleri önemli. Çünkü gövde üzerinde bulunan damarlar üzerine atılmaları gerekiyor. Bu yüzden işi bilen biri tarafından yapılması gerekiyor. Damarlar üzerine atılan çentiklerden ağacın reçinesi süzülmeye başlıyor. Bu süreç halk ağazında ağacın ağlaması olarak adlandırılıyor. Daha sonra ağacın dibine kireç dökülerek, damarlardan sızan reçinenin kirlenmesi engelleniyor.

Bu kısa ansiklopedik bilgiden sonra konumuza geri dönecek olursak, çok zahmetli elde edilen bu maddenin yiyeceklere bu kadar lezzet katmasına şaşırmamalı. O kadar lezzetli ki, bölge halkının tek geçim kaynağı sakız ağacı diyebiliriz.



Damla Sakızlı Cheesecake: 6,75 TL
Gerisi hikaye...

Gloria Jean's Coffee Panora
Panora AVM No:76, Turan Güneş Bulvarı
Oran Mahallesi - Ankara

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails